Mekanisk ventilrensning – “nøddeskalle blæsning”

Tilsodede ventiler? Mekanisk rensning med blæsning af nøddeskaller kan i mange tilfælde afhjælpe disse problemer.

Vidste du at vi kan lave den samme operation på din dieselbil og din EGR ventil, så virker det igen efter hensigten.

– På VAG TFSI/TSI/FSI motorerne har vi oplevet tab på op mod 30 hestekræfter på tilsodede ventiler alene. – 30 Hestekræfter der normalt kan vindes igen ved blot at få renset sine ventiler.

Hvilke motorer har problemer med tilsodning af ventiler?

Alle biler med direkte indsprøjtning:

VAG gruppen samt andre biler med direkte indsprøjtning:

1.0, 1.2, 1.4, 1.5, 1.8, 2.0, 2.5, 3.0, 3.2, 3.6, 4.0 & 5.0 TFSI/TSI Samt 4.2 + 5.2 FSI (S/RS4, RS5 & R8).

Hvordan opstår problemet?

Tidligere havde man indsprøjtningsdyserne placeret i bilens indsugning – også kaldet portindsprøjtning, således at ventiler og ventilstammer blev renset af brændstof indsprøjtningen. Idag er dyserne nu er flyttet ned direkte i forbrændningskammeret, Og der er derfor ingenting til at rense ventilerne længere. Ophobningen af sod/carbon på ventiler & ventilstammer kommer fra oliedampe gennem krumtapsudluftningen.

Hvordan foregår det?

Bilens indsugningsmanifold bliver afmonteret, der dækkes naturligvis af for hver cylinder, således der ikke kommer uønsket støv eller skidt ned i de cylindre, der har ventiler, der står åbne. Herefter kontrolleres tilstanden på ventilerne, hvorefter de blæses rene med nøddeskaller ved 8 bars lufttryk, så de bliver pæne, rene og glatte. Slutteligt suges overflødige skaller op, der renses og blæses rent, så motoren igen er klar til en god forbrænding.

Hvad koster det at få renset sine ventiler, og hvor lang tid tager det?

1.0, 1.2, 1.4, 1.5, 2.0 TSI/TFSI
7500,-  inkl. moms

1.6 THP PSA
9500,-  inkl. moms

BMW 1’er 3’er 5’er serie
7500,- inkl. moms

2.5 TFSI, 3.2 FSI
9500,- inkl. moms

S/RS4/5 – 4.2 FSI
11000,- inkl. moms

RS6 4F – 5.0 TFSI + R8 – 4.2 + 5.2 FSI
13000,- inkl. moms

– Øvrige motorer – kontakt os for pris.

Inkl. i prisen er effektmåling før/efter på vores 2wd rullefelt. (forbehold for at bilen kan rulles i 2WD mode).

KH TRIM – Powered by Knowledge.

BOOK TID TIL MEKANISK VENTILRENSNING

Loading...